מי מפחד מפוליטיקה ארגונית? שלושה טיפים כיצד להתנהל במסגרת פוליטיקה ארגונית / שרון הר זהב, עו״ד

שרון הר זהב, עו״ד שרון הר זהב, עו״ד

לא תמיד מי שחרוץ, מוכשר, חכם ומוכוון מטרות הארגון, מצליח להגיע למשרות ניהול. ולעיתים אותו אדם, לא רק שלא מתקדם למשרות ניהול, אלא אף מופתע שממנים למשרת הניהול אדם פחות מקצועי ממנו, או ללא ניסיון מקצועי בתחום כלל. במקרה פחות טוב, מוצא את עצמו, נדחק החוצה, מחוץ לארגון וצריך להמציא את עצמו מחדש.

כיום הנושא של הפוליטיקה הארגונית מוכר לא רק במגזר הפרטי העסקי, אלא גם במגזר הציבורי.

להלן מפורטים שלושה טיפים שיסייעו להתמודד עם הפוליטיקה הארגונית:

  1. תקשור הצלחות: יש לצאת מנקודת הנחה, שלא תמיד קיימת מודעות להצלחות שלנו, הן בדרג שלנו והן בדרג בכיר יותר. לפיכך יש לתקשר את ההצלחות באופן שלא נצא גאוותנים. אף אחד לא אוהב גאוותנים ומתנשאים. יש לתקשר את ההצלחות בצניעות ובענווה, ויש דרך לעשות זאת. חשוב להוקיר תודה לאנשים שסייעו בדרך ולפרגן להם, ובכך גם לא רק נצמצם התנגדויות, אלא גם נחבר את אותם אנשים אלינו, הם יהיו מרוצים על הפרגון, ועדיין נשמור על עצמנו במרכז. כמו כן חשוב לשמור על יושרה ואמינות".

    ערן זיני, מנכ"ל בורסת היהלומים, ומרצה במיזם הדיגיטלי "ללימוד פרקטיקה מבכירים במשק" מספר:" ליד הציר העסקי, שבו מנהלים מחפשים עובדים בעלי יכולת מקצועית גבוהה יש ציר מנטלי. חשוב להיות צנועים, אבל לא יותר מדי, ככל שהציר המנטלי חזק יותר, כך תשרדו ותתקדמו, מנהלים מחפשים עובדים צנועים, אותנטים, אבל לא יותר מדי, עובדים שלא מדברים בישיבות ומופנמים לא בטוח שיתקדמו, חשוב לי כמנהל לראות איך עובדים בצוות ומבצעים עבודת צוות, וכן את אלו בעלי המוטיבציה, שדוחפים קדימה.
  2. תקשורת בינאישית ויצירת קשרים: חייבים לפתח אינטליגנציה רגשית, ללמוד ולפתח מיומנויות תקשורת, ולדעת לקשור קשרים בארגון. חשוב להבין, שלא מספיק שיהיה לך רק חבר אחד טוב לאכול איתו צהריים, אלא שארגון הוא מערכת חברתית לכל דבר ועניין. אי אפשר להיות לבד בארגון. יש לקשור קשרים לבנות ולפתח קשרים חברתיים, לדעת להקשיב, , ללמוד ולקבל מידע, לתרום ולעזור איפה שאפשר, לזהות את מוקדי הכח, להתנהל במסגרת קונפליקטים , וכמובן לשמור על ערכים טובים בדרך.

    גם מנהלים לרוב מקיפים את עצמם באנשי שלומם. חשוב להבין שקל לקדם את מי שמחבבים ומי שמסתדרים אתו, ולא רק את אלו שטובים במה שהם עושים.
  3. בניית מותג אישי: חשוב להגדיר לעצמנו, מה אנחנו רוצים לשדר ,איך אנחנו רוצים להיתפס על ידי הסביבה. על מנת למתג את עצמנו יש לבצע סדרה של פעולות. לדג' אם ברצוננו להיתפס כמותג מקצועי להעלות את קרננו מבחינת הסובבים, ולהגדיל את התלות בנו ואת הערך שלנו עלינו להיות חרוצים, לשמור על איכות ולהפוך להיות מובילי דעה, ניתן לדג' להעביר הרצאות מקצועיות, לסייע לחברי הצוות מבחינה מקצועית, לקבל עוד תחומי אחריות ועוד. חשוב גם לבנות את המותג המקצועי בפלטפורמות שונות כמו ברשת הלינקדאין ובפורטל הארגוני, במסגרת שיתוף בידע ותקשור הצלחות בצורה חכמה כאמור.
    ערן זיני, ממשיך ומספר: "בכל ארגון יש פוליטיקה ארגונית, חשוב להיות הישגיים, להיות חיוביים, ולדעת לא להשוות את עצמכם לאחרים. זה מקור רוב הבעיות. אל תחשבו כמה הקולגות שלכם מרוויחים ולמה אתם פחות. אני יכול להעיד, שבכל הארגונים שעבדתי, כל האנשים השליליים לא התקדמו. לכל אחד יש מסלול משלו, תדעו מה טוב בשבילכם, כמה תוכלו להשתפר ותהיו שמחים בחלקכם".

לסיכום לא מעט אנשים מעידים על כך "שעשו להם תרגיל", קידמו מישהו פחות מוכשר ומתאים לתפקיד, שהיה מאד מתאים להם ואף הגיע להם לקבל אותו.

אם אתם רוצים להתקדם בארגון, מעבר לכך שעליכם להביע את רצונכם להתקדם, עליכם להבין שהפוליטיקה הארגונית, גם אם לא נראית לעין, קיימת, חיה ובועטת ברוב הארגונים, על אף שיש כאלו שרוצים למגר אותה. ולכן צריך לדעת "ללכת בין הטיפות" ולהתנהל במסגרתה.

כל המנהלים במיזם הדיגיטלי ללימוד פרקטיקה מבכירים במשק אמרו שנשאלו האם קיימת פוליטיקה ארגונית? שאכן קיימת ומנהל בכיר אחד אמר שהיא אכן קיימת, אך הוא מנסה למגר אותה.


עו"ד שרון הר זהב, מפתחת ספריית תכנים דיגיטלית בתחום התעסוקה והעסקים ללימוד פרקטיקה ניהולית, פרקטיקה ארגונית ומיומנויות בעולם העבודה, לפיתוח עובדים ומנהלים שמועבר על ידי מנהלים בכירים במשק הישראלי.
מקבוצת אל הנכס

לשון זכר כמוה כלשון נקבה

מידע נוסף

  • הערת מערכת:

    מאמרים המפורסמים באתר האיחוד החקלאי על ידי אנשי מקצוע מייצגים את דעתם בלבד, אינם מהווים חוות דעת משפטית (אלא אם נאמר במפורש) ואינם מייצגים את עמדת תנועת האיחוד החקלאי .
    לפרטים נוספים ותגובות ניתן לפנות לכותב המאמר בהתאם לפרטיו המפורטים לעיל.

האיחוד החקלאי

האיחוד החקלאי היא תנועת התיישבות א-פוליטית המאגדת יישובים חקלאיים. של המעמד הבינוני

התנועה הייתה אחת התנועות המיישבות בארץ ישראל ובמסגרתה הוקמו יישובים רבים מאז שנות ה-20 של המאה ה-20.

כיום, פועלת התנועה לקידומם והמשך פיתוחם של יישובים רבים

להמשך

אתר: https://ihaklai.org.il

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

למאמרים בנושאים:

אגודות שיתופיות אזורי עדיפות לאומית אנרגיות מתחדשות בית שלישי בן ממשיך בר רשות גישור דהקואופרטיביזציה דיני עבודה דמי הסכמה דמי רכישה דמי שימוש הורשת זכויות החלטה 979 החלטה 1222 החלטה 1301 החלטה 1311 החלטה 1316 החלטה 1370 החלטה 1426 החלטה 1445 החלטה 1455 החלטה 1458 החלטה 1464 החלטה 1464 החלטה 1470 החלטה 1478 החלטה 1481 החלטה 1490 החלטה 1505 החלטה 1513 החלטה 1521 החלטה 1523 החלטה 1527 החלטה 1553 החלטה 1591 החלטה 4134 החלטה 4302 החלטות מועצת מקרקעי ישראל היוון היטל השבחה הסדרה העברת זכויות הפקעות הקצאות מגרשים באזורי עדיפות לאומית הקצאות קרקעות חקלאיות הקצאת מגרשים הרחבות הרפורמה בחקלאות הרפורמה במקרקעי ישראל השכרת בתי מגורים השכרת קרקע חקלאית התחשבנות מחדש התיישבות ועדות קבלה ותמ״ל זכויות בחלקת המגורים זכויות היסטוריות חוק ההתיישבות חכירה חכירה לדורות חקלאות יחידה שלישית יחידה שניה ייפוי כח מתמשך ירושת משק חקלאי מועצות אזוריות מים מים והשקיה מיסוי מיסוי דירה שלישית מיסוי מקרקעין מכירת נחלה משבצת משקי עזר משק עזר משרד החקלאות נחלה ניהול אגודה שיתופית עדיפות לאומית עובדים זרים עובדים זריםֿ פיצויי פיטורין פיצול נחלה פעילות לא חקלאית (פל״ח) קאופרטיבים קורונה קיבוצים קליטה קרקע רשות מקרקעי ישראל שיוך דירות בקיבוצים שימושים חורגים שינויי יעוד שעות עבודה תיירות כפרית תיקון 116 לחוק התכנון והבניה תכנון ובניה תמ״א 35 תעסוקה לא חקלאית

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.