קסטרה מודיעה על הזמנות רכש נוספות בסך של כ-2.2 מיליון דולר לאספקת זרעי קיקיון לטריטוריות אפריקאיות חדשות

04 יול 2023 המחברת/ת:
צמח הקיקיון צמח הקיקיון צילום: קסטרה/ יח"צ

קסטרה תספק את זרעי הקיקיון במהלך 2023 לגידול צמחי קיקיון להפקת שמן לדלק ביולוגי בר קיימא

חברת קסטרה, חברה בת של אבוג'ן בע"מ (נאסד"ק: EVGN, תל אביב: EVGN), העוסקת בפיתוח ומסחור של זרעי קיקיון בעלי תפוקת שמן גבוהה, הודיעה היום על הזמנות רכש נוספות בהיקף של כ-2.2  מיליון דולר לאספקת זרעי קיקיון במהלך 2023, לטריטוריות אפריקאיות חדשות. זרעי הקיקיון של קסטרה, שפותחו באמצעות המנוע הטכנולוגי של אבוג'ן Generator AI, ישמשו לגידול קיקיון להפקת שמן לדלק ביולוגי בר קיימא. זני הקיקיון בעלי תפוקת השמן הגבוהה של קסטרה מותאמים לייצור שמן לדלק ביולוגי כדי לתמוך בשוק הצומח של אנרגיה בת-קיימא.

שוק הביו-דיזל מוערך בכ-92 מיליארד דולר בשנת 2021, שהם כ-9% משוק הדיזל העולמי הכולל וצפוי להגיע ל-190 מיליארד דולר עד שנת 2030. בהתבסס על הפרקטיקה המקובלת בתעשייה כיום, ביו-דיזל מבוסס על תמהיל של כ-93-95% שמן שמקורו במאובנים ו-5-7% שמן שמקורו אינו ממאובנים, אלא מקורות צמחיים ואחרים. עלייה פוטנציאלית בביקוש לשמן צמחי לביו-דיזל עשויה להתרחש דרך גידול של חלקו של הביודיזל בשוק הדיזל הרגיל ו/או על ידי עלייה באחוז השמן הצמחי בתמהיל הביו-דיזל. ביו-דיזל מציע יתרונות משמעותיים על פני דלקים פטרוכימיים קונבנציונליים, ומציגים אלטרנטיבה מתחדשת ומתכלה עם השפעה סביבתית שלילית נמוכה משמעותית.

שמן הקיקיון מהווה אלטרנטיבה מובילה לשמן שמקורו אינו במאובנים בשל ניטרליות יצור הפחמן הדו חמצני בתהליך הגידול והבערה שלו. פליטות הפחמן הדו חמצני במהלך הבעירה כמעט משתוות לפחמן הדו-חמצני שנספג במהלך גידול צמחי הקיקיון. יתר על כן, ניתן לגדל את צמח הקיקיון בשטחים שוליים, בתנאים צחיחים למחצה עד צחיחים, והוא אינו מתחרה על קרקע עם גידולי מאכל.

קסטרה, כחברה בת של אבוג'ן, מובילה בפיתוח זני קיקיון בעלי תפוקת שמן גבוהה, על ידי שימוש במנוע הטכנולוגי של אבוג'ן, Generator AI, ומסדי נתונים גנומיים צמחיים קנייניים.

אייל רונן, מנכ"ל קסטרה ציין: "אנו שמחים לקבל הזמנות רכש משמעותיות נוספות אלו עבור זרעי הקיקיון הייחודיים שלנו, המתקפות את הצעת-הערך של קסטרה לתעשיית דלק ביולוגי בר קיימא. הישג זה מחזק את המחויבות המתמשכת שלנו לספק פתרונות יוצאי דופן וידידותיים לסביבה כדי לענות על הדרישה הגלובלית ההולכת וגוברת לאנרגיה מתחדשת. לאחר יותר מעשור של עבודה קשה והשקעה של עשרות מיליוני דולרים בפיתוח הזנים הייחודיים והטכנולוגיה שלנו, אנו גאים בכך שקסטרה היא כעת ספק מוביל ואמין בשוק צומח זה".

למידע נוסף, בקרו באתר האינטרנט של החברה בכתובת: www.castera.co

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.