יחידת האכיפה והחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות מציגה סיכום שנת 2020 במספרים

03 פבר 2021 המחברת/ת:
הברחת ירקות מעבר המנהרות_ הברחת ירקות מעבר המנהרות_ משרד החקלאות

היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות מסכמת את השנה החולפת וחושפת את נתוני ההברחות של שנת 2020. מפקחי יחידת האכיפה והחקירות של משרד החקלאות פועלים מידי יום, 365 ימים בשנה, 24/7, ומסכלים ניסיונות לשיווק פירות, ירקות, ביצים ובשר שאינם תחת פיקוח, ומהווים סכנה ממשית לבריאות הציבור. עם תחילת שנת 2021, היחידה המרכזית לאכיפה וחקירות (פיצו"ח) במשרד החקלאות מפרסמת את המספרים שמאחורי ההברחות, אשר מנעו מכולנו לאכול את כל אותם המוצרים העלולים להזיק לבריאותנו. כמו כן, יחידת הפיצו"ח פועלת ללא הרף למען רווחת בעלי החיים עם חילוץ של עשרות בעלי חיים מהתעללות, כאשר המקרה המפורסם ביותר, הוא כמובן הכלב סטאר, ה"כוכב" מבת ים.

בשנה החולפת טיפלו מפקחי משרד החקלאות בכ-3,238 אירועים שונים וביצעו 2,819 ביקורות שונות, אשר הובילו לפתיחת למעלה מ-1,206 תיקים משפטיים ביחידה על מנת למצות את הדין עם מבצעי העבירות. בתוך כך, במהלך השנה, נרשמו כ-755 עבירות מזון, שנתפסו על ידי מפקחי משרד החקלאות, בין השאר: הברחות ביצים מהשטחים וזיוף חתימות על ביצים, הברחות בשר (כבש, בקר ועוף) שמקורם בשטחי הרשות הפלשתינית, שחיטה שחורה ללא פיקוח וטרינרי, הברחות פירות וירקות מהרשות הפלשתינית ועוד.

במסגרת זו, במהלך השנה, פעלו מפקחי המשרד וסיכלו ניסיונות לשיווק ביצים שהוחזקו בתנאים אסורים, המהווים סכנה משמעותית לבריאות הציבור. בתוך כך, במהלך שנה זו, הושמדו למעלה מ-648,540 ביצים, כאשר ברוב המקרים מדובר בשיווק מ"דלת לדלת". יתר על כן, במשרד החקלאות עצרו שיווק של כ-26,794 ק"ג בשר בקר, עוף וכבש אשר הוברח מתחומי הרשות הפלשתינית והוחזק בתנאים המהווים סכנה לבריאות הציבור. בתוך כך, המפקחים השמידו כ-21,874 ק"ג בשר בקר וכבש שנשחט בשחיטה שחורה, ללא פיקוח וטרינרי.

בנוסף, מפקחי היחידה פועלים למניעת כניסתם של ירקות ופירות ללא פיקוח, לשטחי הארץ. בתוך כך, במהלך שנת 2020, הושמדו כ-121 טון ירקות ופירות משטחי האוטונומיה. כמו כן, במהלך שנת 2020 נלקחו מעל ל-3,627 דגימות מתוצרת חקלאית טרייה לבדיקת שאריות חומרי הדברה ומיקרוביולוגיה. בתוך כך, נפתחו 83 תיקי חקירה בגין שימוש חורג בחומרי הדברה.

במקביל, פעלו מפקחי המשרד למען רווחת בעלי החיים, וטיפלו ב-430 אירועי אכיפת חוק צער בעלי חיים בשל פגיעה ברווחתם בניגוד לחוק צער בעלי חיים, בוצעו 1,044 ביקורות, ונפתחו כ-253 תיקים משפטיים כנגד בעליהם. כמו כן, בוצעו 85 פעולות לשיבוב של 651 גמלים וכן פעולות אכיפה על 70 מגדלים לכ-651 גמלים.

ד"ר נחום איצקוביץ', מנכ"ל משרד החקלאות ופיתוח הכפר: "יחידת הפיצו"ח יישמה מהלך מקצועי ושיפרה את ביצועיה באופן הפיקוח והאכיפה בתחומים עליהם היא ממונה. היחידה פועלת ליישום מטרות המשרד לאכיפת חוקים ותקנות, שמירה על בריאות הציבור ודאגה לרווחת בעלי החיים, תוך שימוש בטכנולוגיה ומודיעין".

רואי קליגר, מנהל יחידת הפיצו"ח במשרד החקלאות: "אין ספק ששנת 2020 תיזכר לכולנו כשנה מאתגרת בלא מעט מובנים. בצל המגפה המתפשטת, במהלך הסגרים, מפקחי יחידת הפיצו"ח סייעו למשטרת ישראל גם באכיפת הסגר. כמו כן, המשכנו לדאוג לעובדים בענפי החקלאות השונים זאת על מנת לשמור על ביטחון המזון של תושבי מדינת ישראל. בתוך כך, פעלנו לאכיפת תנאי המגורים לעובדים פלסטינאים במשקים חקלאיים וזאת כדי להמשיך להעסיק עובדים בחקלאות".

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.