ח"כ איתן ברושי: "אחרי 70 שנות מדינה הגיע הזמן לחוק חקלאות שיבטיח יציבות וודאות. לא ייתכן שבחו"ל מברכים וכאן מחסלים את החקלאות עם הייבוא"

01 פבר 2018 המחברת/ת:
מימין-שמוליק פרידמן, דר אייל בלום וחכ איתן ברושי בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל במופ ערבה תיכונה וצפונית מימין-שמוליק פרידמן, דר אייל בלום וחכ איתן ברושי בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל במופ ערבה תיכונה וצפונית

-15 אלף מבקרים, השתתפו בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל, האירוע המרכזי של ט"ו בשבט, שנפתחה היום (רביעי, 31.1) בתחנת "יאיר", מו"פ (מחקר ופיתוח) ערבה תיכונה וצפונית. תנעל מחר (חמישי 1.2) במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר החקלאות אורי אריאל. התערוכה משתרעת על פני 20 דונם, בה מציגים 250 חברות מהארץ והעולם את החידושים העדכניים ביותר בתחום החקלאות, הרכב והמיכון, החשמל הסולארי, שיטות חיסכון במים ועוד.

באירוע הפתיחה החגיגי שהתקיים במרכז ויידור, התייחס חבר הכנסת איתן ברושי לחוק החקלאות הצפוי לעלות בוועדת שרים לחקיקה בכנסת ביום א' הקרוב ואמר: "אחרי 70 שנות מדינה, הגיע הזמן שהחקלאות תהיה מעוגנת בחוק ולהפוך את החקלאות לפרויקט לאומי המגדיר את מערכת היחסים בין החקלאות למדינה ובין המדינה וחובותיה לקיומה של חקלאות. אמרתי לראש הממשלה שלא ייתכן שבחו"ל מברכים וכאן מחסלים את החקלאות, המדיניות במקרה של החקלאות גורלית לאזור כמו הערבה ולענף החקלאות. לערבה משקל עצום בביטחון המזון, החקלאות לא נהנית מתרומתה לקיום המדינה. חוק החקלאות חשוב, שרי החקלאות יאיר שמיר ואורי אריאל לא הצליחו, אנחנו צריכים לקרוא יחד לראש הממשלה, שר החקלאות ושרת המשפטים, שהחקלאות חייבת יציבות וודאות שהחוק יעניק לענף. עוד הוסיף ברושי: "ט"ו בשבט הוא חג שמח, חג החקלאות. אתמול התקיים דיון בוועדת הכספים בנושא הירידה ביצוא בשל שער הדולר ובשל מדיניות הממשלה, בה מרכיב גדול של עוינות, עם מרכיב בולט של יבוא, המפקיר את השוק המקומי. לא תהיה חקלאות בישראל אם לא יהיה יצוא".

ראש מועצה אזורית ערבה תיכונה, אייל בלום אמר: "זו השנה ה- 27 של התערוכה שהפכה לאירוע המרכזי של החקלאות בכלל וט"ו בשבט בפרט, בה מבקרים עשרות אלפי אנשים. חקלאי הערבה ממשיכים להצעיד את הקדמה והחדשנות ברמה העולמית. השנה התערוכה לזכרו של בועז הורוביץ ז"ל, שהיה מנהל המו"פ עד לפני מספר חודשים, הוא קידם את המחקר החקלאי ופעילות המו"פ והוא חסר לנו מאוד. התערוכה נפתחה בכנס פוד טק המאפיין את הפעילות שלנו, להתאים את החקלאות בערבה צעד אחד קדימה לעבר העתיד. גידול קנאביס אולי לא יחליף את הפלפל, אבל יכול להקים משקים נוספים ולהפוך לתעשייה של ממש, כמו גם גידולים חדשניים נוספים וייחודיים, המעניקים יתרון כלכלי לחקלאי הערבה בשווקים מהבינלאומיים".

מזכ"ל תנועת המושבים, מאיר צור אמר: "היום הוא יום חג לערבה, האזור החקלאי הכי משמעותי בישראל. זהו האזור היחיד עם רוב של אנשים המתפרנסים מחקלאות, האזור שללא חקלאות לא יהיה ועל כן צריך לעזור ולפתח את החקלאות בארץ. אני מברך את ראש המועצה, ד"ר אייל בלום, על פעילותו ופועלו למען הערבה".

מנהל מו"פ ערבה תיכונה וצפונית, שמוליק פרידמן שנכנס לתפקיד לפני כחודשיים, בירך את מבקרי התערוכה וחקלאי הערבה והודה לחברות המציגות. "אנחנו מציינים היום את ט"ו בשבט שנהוג לציינו באכילת פירות וירקות מארץ ישראל, מאחורי החקלאים עומדים מכוני מחקר ומדריכים ואני גאה להיות חלק מהמו"פ בערבה, אני בטוח שביחד נוביל את המו"פ להישגים. אני רוצה להודות לכל אלו שהגיעו ולאחל תערוכה פורה ומהנה".

מנהל מרחב דרום בקק"ל, עמי אוליאל, ציין: "קק"ל לוקחת חלק בפעילות מרכזי המחקר והפיתוח בדרום, בשל החשיבות העצומה שלהם לחקלאות בנגב ובישראל. מו"פ ערבה מאפשר לחקלאים לשמור על שיטות גידול רלוונטיות ועדכניות, המאפשרות תחרות למול השווקים בעולם ומספק ידע חקלאי יישומי הבא לידי ביטוי בתוצרת ישראלית איכותית במהלך כל ימות השנה".

ילדים בתערוכה החקלאית הגדולה בישראל במופ ערבה תיכונה וצפוניתבמסגרת התערוכה החקלאית במו"פ ערבה תיכונה וצפונית, הוענקו מלגות למחקר בתחום החקלאות לסטודנטים ותלמידים מקרן המלגות על שם יאיר גוראון ז"ל. המלגות הוענקו על ידי בנו, רן גוראון מנכ"ל חברת פלאפון.

התערוכה תנעל מחר, חמישי ה- 31.1, במעמד נשיא המדינה ראובן ריבלין ושר החקלאות אורי אריאל. הציבור מוזמן להגיע ולהתרשם מהגידולים והחידושים בתחום החקלאות- העגבנייה הקטנה בעולם, העגבנייה המתוקה בעולם, חציל שלא סופח שמן, פרי חיי הנצח-מומורדיקה, פלפל בצבע שוקולד, פטל בשיא החורף, לימון ללא גרעינים, עגבנייה שמתקלפת, גידולי דגים וסרטים לנוי ועוד. הכניסה חינם.

בין המבקרים בתערוכה: מזכ"ל תנועת המושבים מאיר צור, מזכ"ל התנועה הקיבוצית ניר מאיר, ח"כ איתן ברושי, ח"כ חיים ילין, מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל אבו וילן, משלחות מחו"ל, שגרירים, ראשי רשויות, מנכ"לי החברות המציגות, חקלאים וקהל רב.

רישום לחוזר השבועי של האיחוד החקלאי

שם* דואר אלקטרוני * טלפון נייד
חובה למלא רק את השדות המסומנים ב *

האיחוד החקלאי

דרך מנחם בגין 74 , תל אביב
תל אביב, 67215
טל: 03-5620621, פקס: 03-5622353
ליצירת קשר בדוא״ל

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.