הזמנה לשולחן העגול ה-30 למרחב הכפרי שיעסוק ברפורמה המוצעת במחירי המים לחקלאות וההשלכות שלהם על עתיד החקלאות

הזמנה לשולחן העגול ה-30 למרחב הכפרי שיעסוק ברפורמה המוצעת במחירי המים לחקלאות וההשלכות שלהם על עתיד החקלאות


לא מכבר נחתם הסכם מים עם התאחדות חקלאי ישראל, כגוף המייצג את כל ארגוני החקלאים במדינת ישראל. הסכם זה הביא להורדת מחירי המים באזורים מסוימים והעלה באופן משמעותי את מחירי המים באזורים אחרים.

הורדת מחירי המים בתיקון 27 לחוק המים הייתה כורח המציאות שכן מחירי המים השפירים בנגב ובאזורים אחרים הביאה למצב שבו לא הייתה כדאיות כלכלית של גידולים רבים בשל מחיר המים דאז.

עוד לא יבשה הדיו מהסכם זה, שנחתם בעקבות תיקון 27 לחוק המים, וכבר באה המדינה ומבקשת לייקר את מחירי המים באופן משמעותי בתפיסה שעלות יצור המים אמורים לבא רק ממקורות המשתמשים.

העלאת מחירי המים עלולה להביא להיעלמותם של גידולים רבים ולכך עלולות להיות משמעויות רבות. השולחן העגול ה-30 יעסוק במחירי המים הלא יציבים וההשלכות שלהם על תכנון ארוך טווח בחקלאות. כן נבדוק, מדוע בשונה מהקמת תשתיות אחרות, כמו כבישים ומסילות שהקמתן לא מושתת על האזרח, בהקמת תשתיות המים נדרשת השתתפות מלאה של המשתמשים.

ביום ב' 05/07/2021  נקיים את השולחן העגול ה 30 שיעסוק ברפורמה המוצעת במחירי המים לחקלאות וההשלכות שלהם על עתיד החקלאות. המפגש יתקיים בין השעות 18:30-15:30 באוניברסיטה העברית, בפקולטה לחקלאות ברחובות.

האירוע הינו לחברי השולחן העגול ולמוזמנים בלבד.

תקצירי השולחן העגול מפורסמים באתר האיחוד החקלאי (הקלק/י לעיון).

לפרטים נוספים (סדר יום ורשימת הדוברים)

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

או בטל: 03-5620621