הדפס עמוד זה

שכניה


אודות

כיתוב תמונה

שְׁכַנְיָה הוא יישוב קהילתי בגליל בתחומי המועצה האזורית משגב.

יד היישוב שכניה הוקמה בשנת 2004 טיילת באורך של כ-800 מטרים. שכניה נמצא על פסגתו של רכס שכניה (460 מטר מעל פני הים) וביום בהיר ניתן לראות ממנו את כל אזור הצפון מרמת הגולן ועד ראש הנקרה. מתחת לטיילת נמצאת גם מערת עטלפים. בטיילת יש אתר זיכרון לשומר ישראל בן זאב שנרצח על ידי ערבים ב-1938 וגופתו נתגלתה ב-1990 במערה באזור שכניה.

על הר שכניה, בצמוד ליישוב שכניה, נמצאים היישובים קורנית ומנוף. היישוב צופה על הים התיכון וחיפה ממערב, ועל ישובי משגב האחרים וכרמיאל בשאר הכיוונים.

מזג האוויר בשכניה אופייני לגובהו (460 מ) והוא קריר יותר ולח פחות מיישובי מישור החוף הסמוכים.

על הר שכניה צומח סחלב נדיר בשם רצועית החוף. ישנם מספר פרטים של הסחלב ולאחרונה מתקיימים בשכניה טיולים לאיתור ומיפוי הצמח הנדיר.

למידע נוסף (וויקיפדיה)

הסטוריה

היישוב נוסד בשנת 1978 ועלה לקרקע בשנת 1980, כחלק מתוכנית המצפים בגליל. מקור השם שכניה הוא על שם משמר הכהנים שכניהו שישב בתקופת המשנה בעיירה הסמוכה כָּבוּל, במקום שבו שוכן כיום הכפר הערבי-מוסלמי כאבול. בשכניה מתגוררות כיום 167 משפחות, כאשר מספר המשפחות המתוכנן בפיתוח סופי הוא 250.

היישוב התחיל את דרכו כאגודה חקלאית שיתופית שחלק מחבריו הסתמך לפרנסתו על חקלאות מקומית כדוגמת חממות וכו'. עם הזמן הפך ליישוב קהילתי ובהרחבות האחרונות נמנות המשפחות המצטרפות בעיקר עם בעלי המקצועות החופשיים.

למידע נוסף (וויקיפדיה)

תמונות

מפה

עסקים ותיירות

אתר היישוב

https://www.shekhanya.org.il

יצירת קשר

ד.נ משגב 20183
טלפון: 04-9998491
פקס: 04-9998492
דוא"ל: This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.
אנשי קשר: איציק ג’רסי

כתבות על היישוב